Wednesday, December 31, 2008

simfoni kasih buat ibu


Hatiku berdesir-desir

Kala udara ini aku sentuh

Aku lahir dari atmosfera cinta ibu

Dunianya sungguh luarbiasa

Aku membesar dengan

Masa mainanku,cinta menjadi nafasku

Adakala aku juga membesar dengan noda-noda

Curiga..

Namun..

Ibu juga membawa aku ke daerah

Yang bertabur rasa-rasa cinta

Walau ianya adalah sekadar pintu-pintu sepi

Namun disitu

Daerah yang penuh dengan harum-harum rindu

Aku mengenal utara selatan

Aku mengenal masa dan harapan

Aku mengenal jauh

Sudut penuh kehidupan

Dan tatkala simfoni ini aku

Lahirkan

Buat wanita pelindung hati

Dia tiada disini..

Sudah terlalu lama hati ini

Dipenjara rasa sepi

Sudah terlalu lama juga hati ini mengembara

Diseluruh ruang derita,ruang bahagia

Memetik rindu-rindu yang berterbangan,

Mengejar erti kasih yang berkeliaran

Jika ada terbuka

Pintu-pintu untuk kembali

Aku memilih untuk hidup

Dalam udara cintanya

Hidup dalam mesranya.

Namun masa tidak boleh kita pilih wahai hati..

hanya menanti dengan doa-doa kasih

walau lama mana bumi ini berputar

lama itu juga aku menanti ibuku yang telah hilang…

Ibu…ibu…ibu…

Dapatkah aku rebut kembali

Cintamu yang telah kau bawa pergi??

citrasakura

No comments: