Wednesday, December 31, 2008

Pesanan Buat Teman



Hari-hari yang aku lewati tak terasa erti tanpa hadirmu

Kau ibarat mentari,

Selalu menyinari,

Kau umpama bintang,

Selalu beri cahaya yang tenang

Kau bagai air yang dingin

Damai mengalir dicelah-celah hatiku

Kau seperti nyanyian bayu

Menghibur ku tika aku sendu

Teman…namun aku bukan temanmu yang baik,

Aku mungkin berulan-ulang kali menyakitimu

Aku mungkin berulang-ulang kali menghiris lukamu

Hinggakan darah yang mengalir di hatimu

Tidak bisa kering…

Dosaku padamu maha berat teman…

Hinggakan mendung dimatamu

Menurunkan hujan di hatiku

Maaf…sejuta kali maaf teman..

Tika udara hari ini mungkin udara terakhir buat ku…

Apa kau tetap akan memaafi ku?

Tika mentari hari ini adalah cahaya hidup yang terakhir untukku..

Apa kau masih menanggap aku ini temanmu?

Pasti tidak…

Kerana akulah yang telah mencalitkan Lumpur

Bercampur darah dan nanah di hatimu

Kerana aku ialah orang yang merobek,meracuni

Dan membunuh jiwmu…

Lantaran itu

Aku kau lempar jauh…terlalu jauh…

Teman…

Meski dosaku penuh terhadap dirimu..

Tiada kata mampu ku bicara

Melainkan maaf dan cinta…

Aku memaafi mu dengan setulus hatiku

Dan aku mencintaimu dengan seikhlas-ikhlasnya

Lalu…

Janganlah kau menyimpan bara marahmu

Kepadaku lagi…

Meski aku tidak layak untuk dimaafi

Namun aku ingin kau mengerti akan satu hal yang hakiki..

Aku ialah temanmu

Meski marah

Meski sedih

Meski suka

Meski duka

Meski hampa

Meski kaya

Meski miskin

Meski hina

Meski mulia…

Aku tetap temanmu

Yang ditakdirkan untuk menemani mu

Hingga tertutupnya tabir waktu…

Maafkan aku teman…

citrasakura

No comments: