Saturday, October 24, 2009

Aku pun manusia juga!


Hari ini nak lepaskan geram jugak!

Ish..aku rasa lama jugak aku sabar dengan perangai seorang teman serumah ni (teman ke?)

Nak kata budak, umur lagi tua daripada aku tapi cara berfikir...ermm aku rasa Orked yang umur 14 tahun tu pun lagi matang cara fikirnya.

'Masalah dalaman' yang berpunca dari sifat taknak memahami, aku rasa punca kepada masalah ni.Tak nak mengerti,tak nak bertolak ansur..entah dari planet mana 'budak' ni datang!

Kemuncaknya,sebaik kami pulang kerumah sahaja,jika kelibatnya ada dirumah masing-masing dah panas hati.Nurul kata 'muka dia' macam tenuk! Ish Masya Allah! Amy ..hmm lagilah...,Sha kata lebih baik duduk kat ASWARA,tak tension.Sha kata lagi ada dia kat rumah jer aku terus kena migrain!OK lagi tu..aku ni..neorosis terus hahaha..

Jujurnya aku dengan teman yang bermasalah itu tidak rapat malah aku jarang menegurnya dirumah.Pendek kata buat hal masing-masing.Tapi bila tiba-tiba dia meminta hak kami tanpa mempertimbangkan keadaan dan rutin kami,aku meminta dia untuk lebih memahami dan ini kerana kepentingan kawan-kawan yang lain jugak.5 lawan 1 mestilah 1 kena kalah kan..jadi dia kenalah beralah lagipula itu hak kami berlima kenapa pula dia yang kami terima seadanya pada mulanya hendak mengambil hak kami itu?Tidak boleh ke dia bertimbang rasa.?

Mula-mula aku sabar je..yelah perangai manusia ni macam-macam kenalah belajar terima.Aku pun bukannya baik sangat.Tapi bila tadi dia melakukan sesuatu yang melukakan aku dan kawan-kawan lain....aku terasa nak meluahkan kemarahan aku.

Kalau ikut hati aku yang dah tak tahan sabar tadi,ada perbuatan dia tu aku balas dengan kata-kata yang tajam sampai dia boleh terluka.Itulah senjata aku bila sedang marah.Tapi.takkan aku nak ikutkan hati sebab marah itu bukanlah sesuatu perkara yang positif pada aku dan ianya membebankan.Jadi nak elak rasa marah tadi aku ajak kawan-kawan keluar makan.Dan kami elakkan bercerita pasal 'dia' sebab nanti jadi tak berselera nak makan!Lagi pula tambah dosa bagi pahala kat dia buat apa!

Huh...aku lupa manusia sebelahnya hitam dan sebelah lagi putih.Nak pilih yang mana?







No comments: