Wednesday, October 14, 2009

Melawan rasa


dan sekiranya aku hampir jatuh tersungkur
tariklah aku dengan tangan iman , dengan itu
aku tidak terus jatuh dalam lurah yang menyesatkan.

Seorang sahabat terdekat aku sering merungut kerana tugasan yang begitu banyak untuk diselasaikan dalam waktu yang singkat.Ada beberapa tugasan yang tidak sempurna,harus dilakukan semula dan kami juga telah melakukan 'dosa akademik' kerana sikap tidak prihatin dan hati-hati.Aku tidak menuju kepada sesiapa tetapi pada diri aku sendiri.Dan sahabat itu tidak henti-henti merungut tetapi untung aku lihat kerjanya bergerak.Cumanya untuk aku,aku tidak mahu memilih sikap merungut itu.Ianya membebankan sebaliknya kita melepasi perkara-perkara itu tanpa rungutan demi rungutan.Ya silap,ya tak sempurna,ya buntu semuanya ada tetapi aku tak mahu rasa semuanya satu bebanan sebaliknya memperbetulkan sahaja kekurangan itu.Nasib baik diberi peluang untuk memperbetulkan,nasib baik diberi tunjuk ajar jika tidak terus-terus sesat.Cumanya... aku kesali dengan diri aku sendiri.


No comments: