Wednesday, January 28, 2009

Salam Dari Benua Rindu



Aku bersama ‘rumah’ kita.

Sedang mencari jalan pulang

Ke tempat dimana asal kita sebenarnya…

‘Rumah’ kita telah lama usang

Hanya dihuni oleh suara-suara sunyi

Yang membingit hati…

‘Rumah’ kita telah lama gelap

Kerana cahaya cinta telah malap

sebenarnya jiwa kita telah lama terlelap

Aku bawa ‘rumah’ kita

Ke sebuah benua rindu

Moga disana akan menyatukan

Kita yang telah lama terpisah

Aku ingin kau dan aku bina’rumah’ kita yang baharu

Bukan dengan dinding dan atap kepalsuan

Bukan juga dengan lantai dan tanah kehancuran

Tapi adalah sebuah dunia

Yang bertabur rasa-rasa cinta

Aku ingin sebuah ‘rumah’

Yang boleh bawa kita ke syurga

Perjalanan ku penuh lara

Kerana ‘rumah’ yang ingin aku bina

Dilanda bandai tanpa suara…

Citrasakura…

No comments: