Wednesday, January 28, 2009

Kau Abadi dalam Perjuangan(buat saudaraku di daerah lara)


Lama sudah kau bermandi derita

Bumi mu sudah terlalu uzur untuk menanggungnya

Darah merah dan dendam mengalir dengan derasnya

Tidak tahu mana hujung sempadannya

Lama sudah dalam dearah luka

Langit birumu bertukar kelabu

Awan putih mu berarak duka

Sambil melaung-laungkan rasa sengsara

Tidak tahu bila hentinya

Aku adalah saudaramu

suaraku tidak terdengar olehmu

namun suara mu terngiang-ngiang dalam tidurku

Sumpah! Bahawa aku mengerti akan alam deritamu

Lalu aku kirimkan doa ke dada langit

Agar diturunkan kepadamu

Biar rahmat menghujani mu

Dalam tiap jalan perjuanganmu

Ku bukakan pintu ihsanku

Buat kau saudaraku

Aku tidak mampu menyeka airmatamu

Tidak aku mampu menahan hujan peluru dari langitmu

Tidak aku mampu mengubati luka parahmu

Aku Cuma mampu

Mendakapmu dengan rasa cintaku dan doa tulusku

Moga Tuhan menaungi mu

Di suatu wilayah abadi

Dimana disana kau berlindung dengan rahmatNya yang hakiki…

Citrasakura…


No comments: