Saturday, July 4, 2009

Ada Yang Lebih Mengerti


Aku percaya pada hikmahnya Tuhan Yang Maha Mengerti
kerana itu tolonglah bebaskan aku dari belenggu
yang mendesak fikiran dan menyempitkan iman...

Sepanjang minggu ini mungkin bukan waktu yang baik untuk aku.Banyak perkara yang melelahkan fikiran menuntut aku untuk lebih banyak bersabar dan memilihnya sebagai satu ujian.Kerana aku tahu besarnya hikmah Tuhan untuk hambaNya yang bersabar.Namun kesabaran itu akhirnya aku leraikan dengan airmata.Mungkin itu saja cara untuk aku berdamai dengan hati dan perasaan sendiri.Adakala....aku berasa lelah hidup begini...adakala aku letih untuk menanggunggnya..adakala...tapi Tuhan pasti mengatur sesuatu untuk aku.Jadi aku pilih untuk bertahan.Ini bukan pertama kali aku diduga begini.Sepatutunya ia sudah jadi kekuatan aku.Tuhan...nyahkan pergi derita ini dari hidup aku...bilakah lagi masanya untuk aku benar-benar hidup gembira???


No comments: